Energinen naapurisi

VSV-konserni

Tietoa laskutuksesta

Lasku lähetetään joko paperilaskuna tai e-laskuna. E-lasku on sähköinen lasku, jonka vastaanotat sähköisesti nettipankkiisi.

Maksuaika on 14 vuorokautta ja viivästyskorko määräytyy korkolain mukaan. 

Lowell Oy huolehtii kaikista sähkölaskun maksamiseen liittyvistä asioista.

Laskutusrytmi

Laskutus tapahtuu jälkikäteen todelliseen kulutukseen perustuen joka kuukausi. 

E-laskulla laskut suoraan verkkopankkiisi!

E-lasku eli verkkolasku on helppo ja turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja omassa verkkopankissa. E-lasku voidaan lähettää kaikille yksityishenkilöille, joilla on käytössään verkkopankki.

E-lasku on sähköisessä muodossa lähetettävä ja vastaanotettava lasku, jossa on kaikki vastaavat tiedot kuin paperilaskussakin.

Mitä hyötyä E-laskusta?

E-laskun käyttö on ympäristöystävällinen sekä turvallinen tapa maksaa laskut

  • maksaminen on helppoa ja nopeaa
  • kaikki tiedot ovat E-laskussa valmiina, sinun tarvitsee vain tarkistaa ja hyväksyä lasku maksuun
  • pääset eroon paperilaskuista
  • voit ottaa laskut vastaan ajasta ja paikasta riippumatta
  • verkkopankissasi laskut pysyvät järjestyksessä eivätkä häviä, kun ne tulevat suoraan verkkopankkiisi
  • laskut arkistoidaan sähköisesti, joten voit halutessasi tallentaa ne tietokoneellesi sekä tarvittaessa tulostaa paperille

Miten saan kuluttaja-asiakkaana E-laskun käyttööni?

E-lasku on maksuton palvelu, johon voivat siirtyä kaikki asiakkaamme, jotka käyttävät laskujen maksuun verkkopankkia. Jos haluat ottaa E-laskun käyttöösi, tee e-laskusopimus verkkopankissasi. Paperilaskua maksaessasi voit muuttaa seuraavan laskun toimitustavaksi E-laskun. Valitse laskuttajaksi Vakka-Suomen Voima Oy. Kun olet valinnut maksutavaksi E-laskun, paperilaskua ei enää tule.

Lisätietoa e-laskusta Finanssialan keskusliiton sivuilta www.e-lasku.info/

Laskun maksaminen ja perintä

Lowell Oy hoitaa Vakka-Suomen Voiman maksumuistutukset ja perinnän. Lowell Oy huolehtii 2.4.2013 alkaen kaikista sähkölaskun maksamiseen liittyvistä asioista:

  • maksuajan pidennykset
  • suoritusselvitykset
  • perintäasiat
  • laskukopiot (mikäli alkuperäinen lasku on jostain syystä kadonnut)

Edellä mainituissa laskun maksamiseen liittyvissä asioissa ota yhteys Lowellin asiakaspalveluun:

  • puhelimitse (02) 2700 390 (ma-pe klo 8-20, la klo 10-15)
  • vekkopalvelu pankkitunnuksilla, chat ja muut sähköiset palvelu www.lowell.fi/asiakkaat
  • Lowellin ylläpitämältä www.maksumyohassa.fi -sivustolta voi tarkistaa mm. perinnän etenemisen vaiheet

Maksumuistutuksen kääntöpuolelta löydät, mitä laskua maksumuistutus koskee. Mikäli maksuvaatimus koskee ainoastaan korkoa ja kuluja, maksuvaatimukseen ei tulostu erittelyä alkuperäisestä laskusta.

Mikäli sähkölasku jää maksumuistutuksista huolimatta maksamatta, sähköjakelu voidaan keskeyttää sähköntoimitusehtojen mukaisesti. Asiakas maksaa katkaisusta aiheutuvat lisäkustannukset ja katkaisu- ja kytkentämaksut määräytyvät verkkoyhtiöiden palveluhinnastojen mukaan.

Laskun yhteydessä maksettavista vakiokorvauksista

Sähkömarkkinalaissa määritellään vakiokorvaus yli 12 tuntia kestävästä sähkökatkosta. Tarkemmat korvausehdot löytyvät sähköntoimitus- ja verkkopalveluehdoista. Maksamme hyvityksen automaattisesti sähkölaskussasi.